Friday 6 March 2015

Aku Cemburu :(

AKU CEMBURU.

Aku cemburu
Bukan dengan pasangan yang bercinta
Bukan dengan teman yang punya teman istimewa
Bukan dengan mereka yang hebat di dunia
 
Aku cemburu
Cemburu sangat
Sebab iman mereka yang diluar sana
hebat
Mantap
Cemerlang
Sedangkan aku hanya hamba yang tahu bercakap tapi mengamalkan hanya sedikit

Aku cemburu
Hati mereka bersih
Walaupun tidak sebersih Rasulullah
Aku tetap cemburu
Sebab hati aku kotor
Berlumur noda
Penuh dengan bintik-bintik hitam
Macam roti yang putih tapi apabila dibiarkan , busuk dan berkulat

Aku cemburu
Tangan mereka yang diisi dengan tasbih ,
Al-Quran dan buku ilmiah
Sedangkan aku
Hanya manusia yang membawa telefon ke sana dan kemari
Jari jemari menari berdansa di atas keyboard
Melayani Wechat , Twittter dan Facebook

Kaki sedang melangkah
Jauh dari kejahilan
Dekat ke keredhaan
Hati berharap
Allah ,
Jangan biarkan kaki ini berhenti melangkah ke arahMu
Allah ,
Jangan biarkan kaki ini longlai untuk terus berlari kepadaMu
Allah ,
Jangan berhentikan fungsi kaki ini untuk kembali kepadaMu
Jangan lakukan itu , Wahai Tuhanku.

Moga Allah bantu aku berhijrah
Hati rindu akan sinarMu , Allah.
Terlalu rindu
Permudahkan segala urusanku.
Aamiin.. Allahumma aamiin  

No comments:

Post a Comment