Saturday 27 December 2014

Gulpx100 (Awek Sentap)

Di hentian bas dalam universiti. Ada gadis tengah
menunggu bas. Ada seorang jejaka bukan
membernya sedang cuba mengurat.

Jejaka: "Assalamualaikum awak. Tak jawab dosa,
masuk neraka."

Gadis: "Kalau saya masuk neraka, awak berani tak
ikut sama?"

Jejaka: "Gulp! Subhanallah cantiknya awak ni."

Gadis: "Lepas solat tak zikir pula, 'Subhanallah
Alhamdulillah Allahuakbar', terus cabut doa pun
tidak, bagi alasan bid'ah doa berjemaah.
Tapi tapi tapi!
Berani pula sebut Allah mengurat wanita dan puji
gambar wanita. Ibarat nak hisap rokok baca
bismillah dulu."

Jejaka: "Gulp gulp! Cantik pakaian awak ni, dari
tudung sampai ke kasut matching. Pandai awak
bergaya."

Gadis: "Ustaz kata, lelaki beriman itu jaga
pandangan. Bukan memandang atas sampai ke
bawah bertubi-tubi."

Jejaka: "Gulp gulp gulp! Suara awak sedaplah."

Gadis: "Wahahahahhahahahahahhahahahah
hahahahah" ( mengilai macam org gila, kucing pun
lari sambil menutup telinga, kura-kura sampai
pinjam beskal dgn jiran utk speed up dari tempat
kejadian )

Jejaka: "Gulp gulp gulp gulp (menakutkan betul
awek ketawa camni)! Awak, jadikan malamku lebih
indah, siangku lebih terang pls. Saya berkenanlah
dengan awak."

Gadis: "Malam tahajjud. Siang baca Quran.
Berkenalanlah dengan Allah di malam hari,
bertaaruf (baca buku dan sirah Nabi) dengan
Rasululllah di siang hari."

Jejaka:"Gulp 5x!" Awak ni kan menjawab!
Menjawab! Tensyen saya!"

Gadis: "Sabar itu iman. Orang yang tewas di dunia
ini adalah yang gagal menahan amarah."

Jejaka: "Gulp 6x! I love you!"

Gadis: "Andai lafaz cinta diluah semudah itu, pasti
hati itu jua mudah beralih arah sepantas itu."

Jejaka: "Gulp 7x! Awak, tulang rusuk saya bergetar
gila-gila ni."

Gadis: "Tanda azab kuburlah tu. Tulang rusuk
bakal diapit sampai berselisih dalam tu."

Jejaka: "Gulp 8x! Oh kiranya awak nak cara yang
islamiklah ni!"

Gadis: "La, baru terasa orang Islam ke? Tadi orang
kapir ke org munafik?"

Jejaka: "Gulp 9x! Awak ni lancang betul mulut.
Awak tahu tak, kalau awak terus menjawab macam
ni, orang lain dah tampar or bawa lari awak kena
rogol baru tau!"

Gadis: "Allah Maha Melihat apa yang anda
lakukan. Segala kezaliman yang dilakukan hari ini
demi nafsu, tak ada satu pun yang tidak akan
dibalas kembali. Saya doakan orang yang
menzalimi saya sedemikian rupa mati digilis lori."

Jejaka: "Gulp 10x! Ala, awak kalau betul Islamik,
awak takkan layan saya mengurat."

Gadis: "Janganlah tersalah antara menjawab dan
melayan. Jangan tertukar antara timun cina dan
timun batang."

Jejaka: "Gulp 11x! Oklah, bagi saya no.telefon abah
awak, saya nak masuk meminang."

Gadis: "Seorang yang matang, tidak akan membuat
keputusan dengan terburu-buru hanya dengan
berlandaskan penilaian rupa luaran seseorang
semata-mata. Terburu-buru itu sifat syaitan yang
dibenci Nabi s.a.w."

Jejaka: "Arghhhhhhhhhhhhhhhh! Itu tak boleh, ini
tak boleh, itu tak kena, ini tak kena! Saya nak
awak, nak awak, nak awak gak!" ( menggelupur di
lantai kaki lima macam nak sawan sebab terlalu
stress )

Bas datang, gadis itu cepat-cepat naik bas.
Membiarkan saja lelaki itu berbuih-buih mulut
seorang diri terbaring di hentian bas. Gadis itu
gelak sendiri, koh koh koh.

No comments:

Post a Comment