Sunday 2 March 2014

JODOH

Jodoh adalah sama dengan rezeki kerana ia mrupakan sesuatu yg tidak boleh diketahui bila dtgnya dan akhirnya .. melainkan hanya Allah sahaja yg mgetahui ..

Bila kita bercinta, ingatlah sehebat mana kita cintakan dya atau perancangan kita terhadapnya .. kalau tiada jodoh .. tetap tidak akan bersama akhrnya ..

Hanya Allah Maha Mengetahui .. dan pada kaum Hawa, ingatlah .. andainya ada lelaki yg berbunga2 ayatnya mngatakan kamu adalah jodohnya .. jnganlah sesekali terpedaya .. kerana Hanya Allah Mengetahui siapa jodoh untuk kamu krn kita xmngkin tahu jodoh kita sndr .. dan ingatlah pada kaum Hawa .. janganlah mnyerahkan semuanya sebelum kahwin agar tidak menyesal di kemudian hari ..

Dan Andainya kamu mencintai dia kerana Allah pohonkanlah si dia di dalam Doamu kpd Allah agar kamu dpertemukan dalam Jodoh  ..

Ingat ..
Jodoh ini juga ada 3 pertemuan ..

1. Jodoh dpertemukan oleh Syaitan
2. Jodoh dpertemukan oleh Jin
3. Jodoh dpertemukan oleh Allah

"Wahai manusia! Bertakwa kpd Tuhanmu yg telah menciptakan kamu dari diri yg satu (Adam), dan (Allah) menciptakan pasangannya (Hawa) dari (diri)nya; (lalu) dari keduanya Allah mengembangbiakkan lelaki dan perempuan yg bnyak. Bertakwalah kpd Allah yg dgan namaNya kamu saling meminta, dan (peliharalah) hubungan kekeluargaan. Sesungguhnya Allah selalu menjaga dan mengawasimu"
(SurahAlNisa' 1)

Doalah agar kita menemukan Jodoh kita oleh Allah SWT .. in shaa Allah .. wallahualam .. 

No comments:

Post a Comment